"Hit the wall" nghĩa là gì?

Ảnh chụp tờ Viet Nam News trên chuyến bay VN 610 từ Bangkok về Hà Nội, chiều ngày 23/5/2015.

'Hit the wall' có từ hit là va phải, vấp phải và wall là tường, vách; vì thế cụm từ này có nghĩa là 'đâm đầu vào vách', ý nói bạn đang tiến hành công việc gì, nhưng đụng đến điểm không thể có một tiến bộ, tiến triển nào nữa (bế tắc, bí bách). Ngoài ra, cụm từ này còn có một số nghĩa lóng như ý nói một cô gái trước đây từng rất xinh, rất hot, nhưng đã đến ngưỡng không còn xinh/hot nữa; hoặc nghĩa khác là 'làm tình' (phang) (to hit the walls of a woman's vagina with your penis).

Ví dụ
Rupert Murdoch's newspaper empire has hit the wall hard.

Has Kevin Prince Boateng hit the wall in his carrier?

Want to be the next Jerry Brown, the former McMaster football player who won silver with the Elk Lake-based Canadian rowing eight at the 2012 London Summer Olympics? Or how about the next Gillian Carleton, the Victoria athlete whose career hit the wall in triathlon before she switched and won Olympic track cycling bronze at London 2012?

There’s a very big difference between what the porn industry (ngành công nghiệp khiêu dâm) calls “squirting” (bắn nước) and what sex educators know as “female ejaculation (xuất tinh ở nữ giới).” Namely because not everyone is built to “hit the wall,” so to speak. But As Sundahl explained to me, every woman is anatomically able to ejaculate.

Phạm Hạnh


Tags: phrase

2 Comments

Tin liên quan

    Tài chính

    Trung Quốc