"Trick or treat" nghĩa là gì?

Anonymous pumpkin. Photo courtesy Telmo Pina e Moura.

'Trick or treat' có từ trick là đánh lừa, trò chơi tinh ma nghịch ngợm và treat là tiếp đón, đối xử tử tế, tiếp đãi. Trong ngày lễ Halloween, các em nhỏ và thiếu niên, thanh niên hóa trang với áo quần và mặt nạ hình ma quỷ, rồi cầm lồng đèn đi từ nhà này sang nhà khác trong xóm, gõ cửa và nói "trick or treat." Câu này có nghĩa là: “Nếu muốn chúng tôi không chơi xấu thì hãy đãi chúng tôi cái gì đi.” (Give me a treat of some kind or I will play a trick on you!). Thông thường những người láng giềng luôn luôn muốn tránh việc "trick" nghĩa là chơi đòn đánh lừa nên thường tiếp đón (treat) chúng bằng kẹo và trái cây (theo tục lệ có nhét đồng tiền ở bên trong).

Ví dụ
Halloween is Oct. 31, but not every community has their trick-or-treat night on the actual holiday.

One thing buyers should know, Fair Oaks turns into an epic trick-or-treat street come Halloween. Residents have been known to informally christen it "Fear Oaks" on October 31st.

Make sure you and your young ones have a safe trick-or-treat experience by remembering some basic, but important tips, including carrying a flashlight; not letting your kids trick-or-treat alone, trick or treat only at homes whose outdoor lights are on and follow the rules of the road.

Phạm Hạnh

Tags: phrase

Post a Comment

Tin liên quan

    Tài chính

    Trung Quốc