"Lost in the Shuffle" nghĩa là gì?

Cầu tạo hình chữ V. Photo credit phapluatvn.

Shuffle nghĩa là xáo trộn. 'Lost in the shuffle' nghĩa đen là bị mất đi trong một vụ xáo trộn, và nghĩa bóng là không được chú ý đến vì mọi người có nhiều chuyện khác để làm hay suy nghĩ.

Ví dụ
“There’s been so much controversy (tranh luận) over the collapse (sập) of the bridge. The mayor’s office blames the engineers for poor design while they fault (chê trách) the city for not keeping up with routine repairs (bảo trì đều đặn). But no one is showing much concern for commuters like me who desperately need the bridge to be fixed. We’re getting lost in the shuffle (Chúng tôi đã bị bỏ quên trong vụ cãi cọ này).”

“I used to loathe (không thích) our staff meetings (buổi họp ban nhân viên). Too often, precious time was wasted on insignificant details. Now I have a supervisor who sets a clear agenda. As a result, the most pressing issues aren’t lost in the shuffle (Kết quả là những vấn đề cấp bách nhất đã không bị lãng quên). They receive the attention they deserve (được chú ý đến một cách xứng đáng).”

VOA

Tags: phrase

1 Comments

Tin liên quan

    Tài chính

    Trung Quốc