'On a hiding to nothing" nghĩa là gì?

Rác sẽ không còn nếu chúng ta có ý thức hơn mỗi ngày Photo by Jordan Beltran on Unsplash

'On a hiding to nothing' = cố làm một việc mà không có cơ hội nào thành công, đối mặt với một tình huống vô vọng. Cụm từ này ban đầu được sử dụng trong thể thao mà kết quả có thể đã đoán được chắc chắn. Một đội chiến thắng một cách dễ dàng, không làm tăng thêm danh tiếng cho họ nên coi như không nhận được gì cả (nothing), đội còn lại bị thua thảm hại (hiding - từ này ngoài nghĩa 'hide' là trốn thì còn mang nghĩa bị đánh bại hoàn toàn nhé các bạn)

Ví dụ
“A municipality (tự trị) that does not even have a cashbook (sổ quỹ), is on a hiding to nothing.

Public enterprises minister Pravin Gordhan needs to start concerning (quan tâm) himself with his legacy (tài sản). He talks big and confidently, but anyone in business can see he is on a hiding to nothing.

Converging (tụ hội; họp mặt) in Bonn for a summit on implementing the Paris Agreement, UN climate officials knew they were on a hiding to nothing. Research by the Global Carbon Project shows greenhouse gas emissions (khí thải gây hiệu ứng nhà kính) have been rising since 2016, driven mainly by increased demand for power in China and India, which accounted for almost half of increased energy consumption last year. Global emissions are rising at twice the rate of Australia’s, as Graham Lloyd reported recently.

Bích Nhàn

Tags: phrase

Post a Comment

Tin liên quan

    Tài chính

    Trung Quốc