"A man is known by the company he keeps" nghĩa là gì?

Photo by  Sam Manns

"A man is known by the company he keeps" = Xem bạn biết người -> Với người mà bạn chơi và kết giao nhiều nhất thì họ có thái độ, tính cách, con người và cách ứng xử tương tự với bạn. Có thể hiểu là chính con người thật của bạn khi ở bên họ nên muốn hiểu rõ một người thì hãy tìm hiểu những người bạn mà người đó chơi cùng.

Ví dụ
“A man is known by the company he keeps,” said Ché Bolden. “Surrounding yourself with good people and letting them do good work is key.

The sentence led BJP IT Cell head Amit Malviya to share an undated (không ghi ngày tháng) picture of Rahul Gandhi with Sanjiv Bhatt in the background and quip (lời châm biếm): “A man is known by the company he keeps... #SanjivBhatt.”

A famous English proverb (tục ngữ) once stated that “a man is known by the company he keeps.” With Bryan being subjected (làm đối tượng) to this unfortunate circumstance, the unjustifiable (vô lý, không thể lý giải được) spear that was delivered by Reigns last week could indicate some truth behind the circulating rumors (tin đồn) of Reigns eventually battling Bryan at Clash of Champions.

Bin Kuan

Tags: phrase

Post a Comment

Tin liên quan

    Tài chính

    Trung Quốc