Journey in Life: 02/14/21

Search This Blog

Sunday, February 14, 2021

Mạng sống là vô giá

thì cũng phải có giá nào đó chứ,

cứ nhân danh "không để ai chết vì covid" mà đảo lộn cuộc sống của bao người khác...
-----
Daniel Hannan nicely summarizes the reason why pessimism (bi quan, yếm thế) about humanity’s future – now that most of us have been infected with Covid Derangement Syndrome (hội chứng loạn trí vì covid) – is justified.

Will coronavirus deaths be treated like stroke (đột quỵ) or cancer (ung thư) deaths – an ugly reality (thực tế xấu xa) in an imperfect world (thế giới không hoàn hảo)? Or will they become the medical equivalent of terrorist fatalities, blamed on state policy? Early signs point to the latter.

For a year, now, the world’s media have exaggerated (phóng đại, cường điệu) the impact of human agency on the virus. Every international disparity (chênh lệch, cách biệt) in infection (nhiễm) or death (tử vong) rates is presented as a result of policy (hậu quả của chính sách), rather than of differences in demographics, population density, pre-existing immunity, climate or, indeed, luck.

With most diseases, we take for granted that prevalence varies geographically; but, when it comes to the coronavirus, we pretend otherwise.

It is possible that we will eventually treat Covid as an endemic (bệnh địa phương) seasonal (theo mùa) illness – as we do with, say, Spanish flu, whose virulence has declined over the years. But it is equally possible the reverse will happen, that other diseases will be treated like Covid, that every lethal virus will trigger demands for a lockdown.
…..
“You can’t put a value on human life” is a good slogan, but a bad policy. The one thing worse than putting a value on life is refusing to do so.

"Spring up like mushrooms" nghĩa là gì?


"Spring up like mushrooms" -> nghĩa là mọc lên như nấm.

Ví dụ
Celebrated artist Qiu presented an animation trilogy he created between 2005-17. Using the ink painting technique, his work “The New Book of Mountains and Seas” tells a contemporary (đương thời) tale of evolution, starting from the separation of heaven and earth, to the birth of civilization where little huts spring up like mushrooms but are soon demolished.

We are seeing new businesses spring up like mushrooms, but they are hardly ever run by mothers. We hope our story will inspire (truyền cảm hứng) other mums who have lost their jobs, or had to give it up due to the everyday juggle that is now so real for many of us.

Playing in an online casino is a favorite pastime (tiêu khiển) of many. All you have to do is check out Indian online casino list prepared by CasinoHEX.in or any other similar website on a regular basis, and you’ll learn how new casinos spring up like mushrooms. Every day there is a new casino with a promise of great winning opportunities.

New cafes and coffee shops also spring up like mushrooms along the road, just like in many other popular streets citywide. Brews & Cheers, also known as B+ Coffee, is one of them. Its signature Fairy Pineapple drink contains no caffeine. Along with Choco Bob and Chai Latte, it is a great alternative to another caffeinated signature Lychee Orange Waltz. If you come after work, you will have a wide range of choice of draft beers, cider, IPA, stout and lager.

Ngọc Lân

Chuyển đổi số cho nhà chùa

shared from fb dương quốc chính,
-----
Vừa rồi thấy ví Momo có liên kết với bên GH Phật giáo với mục cúng dường online, mình thấy thế là điểm sáng của bên Phật giáo. Nhưng đã chuyển đổi số thì cũng nên làm triệt để chút. Ví dụ dư lày:

Bên Giáo hội phải liên kết với tất cả các ngân hàng chứ không chỉ chơi với thằng Momo. Trong app chuyển tiền hay giao diện web cần phải có đường link để donate/cúng dường luôn. Trong đó có sẵn danh sách các chùa, chùa nào to, doanh thu cao, đóng phế nhiều thì cho lên đầu danh sách. Ở các app hay có link để khách hàng làm từ thiện hay gửi tiết kiệm hoặc để thanh toán tiền điện, nước, bảo hiểm, nạp tiền đt, cái này cũng y chang.

Để kích động phật tử và nhân dân cúng dường online nhiều thì anh em cũng cần làm app để vãn cảnh chùa, đi lễ online, có quay clip, thực tại ảo để cho bần nông đi chùa qua màn hình. Đặc biệt là phải có các bài khấn trên màn hình luôn để thí chủ nào cần khấn bài nào thì chỉ cần bấm 1 nút. Đại khái khấn tai qua nạn khỏi, làm ăn phát đạt, không bị thuế, hải quan phạt, không bị đốt lò, chồng không có bồ, không mắc covid... đều phải có bài khấn riêng.

Hòm công đức ảo có thể gắn link luôn vào các trang web ngân hàng để cúng dường online nói trên. Nhà chùa nên khuyến cáo thí chủ cúng dường 1 lần thôi, đỡ tốn phí nuôi anh em ngân hàng và nuôi mấy cụ vãi đếm tiền lẻ, chứ chả ngân hàng nào cho các thí chủ chuyển khoản 2 ngàn 5 ngàn vào 1 hòm công đức. Cúng dường 1 lần nên được khuyến mại. Ví dụ cúng 45 ngàn được phiếu ghi nhận công đức là 50 ngàn. Cúng 1 tỷ tính thành tỷ 2. Phiếu công được sẽ được chuyển tự động vào email.

Nhà chùa đặt sẵn các hạn mức, có thể nhân số hòm công đức đang có với 2 ngàn làm định mức tối thiểu để chuyển khoản.

Nói chung là các dịch vụ hương khói, đốt vàng mã... đều có thể làm online, mình bán hương hoa vàng mã cũng online hết tất cả thông qua chuyển khoản như trên hoặc nhà chùa đặt sẵn gói combo all in one gồm đồ lễ, vàng mã, hương hoa, khấn... Đại khái như gói combo dành cho quan lại, doanh nhân, SV (nên giảm giá chút vì các cháu xin điểm thôi)... Lưu ý là anh em doanh nhân đi vay tiền chùa là phải có sổ tính lãi đàng hoàng. Còn quan lại đi gửi tiền vào chùa thì phải cắt phế!

Tạm thời mình mới nghĩ được đến thế để hiến kế cho nhà chùa để đối phó với Covid mà cũng ích nước lợi nhà, giúp CP chống dịch hiệu quả.

Lá chắn phòng thủ Covid-19

cài đặt phần mềm để theo dõi lịch sử tiếp xúc,

tôi ko cần, và ko ai được phép xem cả, chứ đừng nói đến chuyện công khai trên báo chí, mạng xã hội...
-----
In his 1948 book, God in the Dock: Essays on Theology, C.S. Lewis wrote:

“Of all tyrannies, a tyranny (bạo ngược, chuyên chế) sincerely (chân thành) exercised for the good of its victims (nạn nhân) may be the most oppressive (đàn áp, áp bức, ngột ngạt). It would be better to live under robber barons than under omnipotent (có quyền tuyệt đối, có quyền vô hạn; rất lớn) moral busybodies. The robber baron’s cruelty may sometimes sleep, his cupidity (tính tham lam, máu tham) may at some point be satiated (no, chán ngấy, thỏa mãn); but those who torment (gây đau khổ, dày vò, dằn vặt) us for our own good will torment us without end for they do so with the approval of their own conscience.”

Righteous moral busybodies flourish in our “COVID-19”-obsessed society. They exert (đưa vào sử dụng, áp dụng) social pressure (sức ép xã hội) mandating (ra lệnh) the sharing (chia sẻ) of previously sacrosanct (quan trọng đến nỗi không thể thay đổi được; bất khả xâm phạm) private information, such as health status and travel itineraries (lịch trình di chuyển). This creates a nightmarish world (thế giới như ác mộng) of social flagellation (hình phạt bằng roi) in which we are shamed (bị bêu xấu, hạ nhục) for celebrating holidays with our families, or going out for exercise within seven days of crossing a state line. Our acquaintances must have this information about our comings and goings to ensure we are not potentially diseased.

"The history books" nghĩa là gì?

 
"The history books" -> nghĩa là sách lưu giữ các thành tựu vĩ đại trong cuộc sống, sử sách.

Ví dụ
The ones that survived slavery (nô dịch) and survived Jim Crow and still passed down traditions and culture that are spread wide through the African-American community and celebrated worldwide today, so I just want to take a moment and think about those people that won’t be remembered in the history books.

Comprised (bao gồm) of dramatic re-enactments, speaker testimony, animation and archive photos, Secret History: The Wild West “unearths” the past to bring much deserved attention to First Nations, Métis, and Inuit icons left out of the history books and challenge the accepted cannon of western stories.

A frightened country breathed a sigh of relief as, finally, something that felt good and decent was beginning to emerge from the smoldering (âm ỉ) wreckage that ushered (báo hiệu) in the tense, turbulent ’60s. A page was turning, many presumed, and another chapter was entering the history books. Now perhaps, the “colored” people could calm down and their white friends and neighbors could feel “safe” once again. We could move on.

Trevor Brown got the hot hand (may mắn) and poured in 21 points in the win. But it was his work on the defensive end that put him in the history books. Brown collected eight steals, setting a school record.

Ngọc Lân

Popular Now